Sidste Nyt 2024

200620072008

200320042005

Lørdag den 20. juli 2024

Fredag tog vi turen til Hoisdorf. Hoisdorf var den sidste udstilling vi var på i 2019, så det var lidt spændende at komme tilbage igen. Turen der ned gik uden alt for mange forhindringer. Vi overnattede igen på Hotel Alte Schule i Siek, det er et super hyggeligt hotel med et forrygende menu kort.

Lørdag blev Brady udstillet i åbenklasse og fik excellent og blev 3. vinder. Han var super god til trods ekstrem varme og skulle løbe i ringen op til flere gange. Han er virkelig en fornøjelse at udstille. Det trak lidt ud med udstillingen, så vi kom lidt sent der fra og det resulterede i en 5 timers køretur med langsom kørsel og kø kørsel. Så nu tager vi lige en pause med Tyskland, til alle er færdig deres ferie :-)

Fredag, lørdag, søndag 13.- 16. juni 2024

For første gang side 2019, har vi været på udstilling i Tyskland. Special race udstilling i Celle. Vi havde helt glemt, hvordan det var, både trafikmæssigt og stemningsmæssigt. Der er bare noget over tyske udstillinger. Det var første gang Brady skulle udstilles i Tyskland, så forventningerne var ikke så store. Som vi altid siger, hvis bare vi kan snuppe en placering, så er vi glade. Men hold da op, på lørdagens udstilling gjorde Brady det super godt. Han fik excellent og vandt klassen, fik VDH CERT og DRC Club Cert og endte med at blive 2. bedste han, vi kunne slet ikke få armene ned igen. Så det var hele køreturen værd.

Søndagsudstillingen gik også super godt for Brady, han fik excellent og blev 3. vinder i klassen, vi kunne ikke være mere tilfredse. Det var en rigtig hyggelig tur, så vi må på den igen :-)

Torsdag, fredag, lørdag, søndag 13.- 16. juni 2024

Torsdag gik turen til en 3 dages DKK udstilling i Vejen. Torsdag eftermiddag ankom vi til Vejen for at sætte telt om til de 3 dage. Hold da op man skulle tror, at det gjaldt livet om at komme først til teltzonerne, sådan styrtede udstillerne ind, i guder da. Men vi tog det stille og roligt og fik en super plads lige ud for udstillings ringen. Bag efter tog vi til Brørup, hvor vi havde booket værelse i 3 nætter. Intet dårligt om hotellet, det var som det plejer, vi har boet der flere gange.

Fredag startede smukt ud med regn det meste af dagen dog med lidt ophold ind i mellem. Fredag 1 indkasserede Brady et very good med en nogenlunde kritik.

Lørdag var den værste regnvejrs dag vi nogensinde har oplevet i hele vores udstillingskarrierer, for dælan da, der kom regn. Vi sad næsten 2 timer for nedrullede gardiner i teltet. Heldigvis kom der lige et lille ophold da vi skulle i ringen. Lørdag var Brady så den heldige vinder af endnu et very good (ironi kan forekomme). Nå men vi syntes, at det stor set ikke kunne bliver dårligere i ringen eller vejrmæssigt, så vi kunne lige så godt tage den sidste udstilling med også.

Søndag blev så heldigvis en dag med fuld oprejsning. Brady indkasserede et CK og et reserve cert, så moren var så glad (og faren også). Så nu er udstilling ikke helt afskrevet, det handler bare om at sortere lidt bedre i dommerne :-)

Zippo var da selvfølgelig også med, han nyder tilværelse som pensioneret udstillingshund og han nyder at være med, bare han ikke skal ind i ringen :-)

Lørdag den 25. maj 2024

I dag blev det en tur til Brørup på Nordisk udstilling. Hold da op vi skulle tidligt op. Jeg har længe ønsket at se, hvordan Brady så ud og opførte sig i ringen, så Majbritt fra Kennel Posters blev spurgt, om hun havde lyst til at stille Brady i dag og det havde hun heldigvis. Hold da op de gjorde godt og jeg kunne se, at Brady havde lært meget at den træning vi har gået og hygget med her hjemme. Han gjorde det så godt, at han scorede et excellent og blev 4. vinder ud af 9 i åben klasse. Nu glæder vi os for alvor til at komme i gang. Zippo var med som tilskuer og det er lige noget, der passer ham. Ikke alt det der "ind i ringen fis" det er slet ikke ham :-)

Lørdag den 17. februar 2024

Så snuppede vi lige et lille skue i Århus for jeg ved ikke hvilken gang, men det er mange. Det var som altid et mega hyggeligt skue med hyggelig selskab og god stemning. Brady blev endnu en gang stillet i åben klasse og han gjorde super flot, han er ved at have styr på det. Han fin en flot kritik og en fin placering. Han endte med at bliver 3. bedste han, ikke så dårlige :-) Zippo er var med som hyggehund og DET er noget, der passer ham.......og os :-)

Lørdag den 14. jnauar 2024

Årets første tur gik til DKK kreds 6 Nytårs skue i Assentoft. Sikke en dag. Brady gjorde det igen. Han vandt hans klasse, blev bedste hanhund og endte med at blive BIM. Han gjorde det så godt og nu tror jeg, at vi er ved at få blod på tanden igen. Godt med nogle skuer til at friske gejsten op igen. Zippo var med som hyggehund og DET er noget der dur. Han elsker det, bare han slipper for at skulle i ringen, så er det total hygge. Heine og Brady prøve også at stille i +60 handler klasse, det var så en blandet fornøjelse, da der også var en tæve foran Brady og en bag ved ham, det var svært at koncentrerer sig lige der. Men det var en hyggelig dag, men alt for lang, så det må vi lige tænke over en anden gang. Men dejligt at komme i gang igen.