200620072008

200320042005

Lørdag den 5. december 2009

I dag tog vi til årets sidste skue, juleskuet i Terndrup, der som altid er rigtig hyggelig. Vi havde begge hunde med idag. Ozzy blev stillet i åbenklasse - en ret stor klasse med mange gode labber, han endte med at blive 2. vinder i klasse og fik en superflot kritik, så det var jo rigtig dejligt. Ozzy har gjort det superflot i år, han bliver bare bedre og bedre, så vi glæder os til at udstille ham igen til foråret. Gamle søde Pepsi blev stillet i veteranklasse og hold da op han kørte klatten. Til trods for, at han snart runder 11 år, så fik han kritikken - the best moover I have seen till now - en gammel hanhund på snart 11 år, bedste veteran og så ende med at blive 4. bedste han - det er sgu da sejt.

Søndag den 8. november 2009

Så kom vi til årets sidste udstilling for os. Vi har i dag været en tur på international udstilling i Herning. Ozzy blev endnu engang stillet i åbenklasse og for jeg ved ikke hvilken gang 2. vinder i klassen. Det var super flot. Det var en stor klasse med mange gode hanner, så det kan vi kun være tilfredse med. Det er nu altid hyggeligt, at komme på disse udstillinger, vi render altid ind i godt selskab ;o))

Tillykke til Laila og Mads www.dream-of-labradors.dk med Macy (Dream Of Labradors Love Fire) - Macy blev BIR hvalp på udstillng - super flot.

Lørdag den 1. oktober 2009

Pyha en køretur til Rostock trækker tænder ud ! Vi har været på international udstilling i Rostock denne lørdag. Vi havde kun Ozzy med denne gang. Pepsi blev passet af bedstefar og bedstemor, så han var i gode hænder. Denne gang havde vi selskab af Gert, Maibritt og Sandra. Vi overnattede på et rigtig hyggelig hotel med en lille restaurant. Ozzy blev igen udstillet i åbenklassen og denne gang blev han ikke placeret, det var tilsyneladende den sorte og brunes dag idag og det kan man jo ikke hamle op med, når man kommer med en gul - hi hi. Ozzy fik dog et ecxellent, så det var jo flot. Gert og Maibritts tæve, Jessie gjorte det superflot, hun vandt sin klasse og blev bedste tæve med CACIB og endte med at blive BIR - det var så sejt - kæmpe tillykke til Kennel Posters. Det var så slut på udstillingssæsonen i Tyskland for os for i år.

Søndag den 13. september 2009

Denne søndag gik turen til Fussingø til DRK Østjyllands årlige retrieverarrangement. Det var som sædvanlig rigtig hyggeligt. Dejlig vejr og godt selskab igen igen. Vi havde valgt kun at stille Ozzy på skuet, da man ikke har veteran klasse i region Østjylland, hvilket er lidt ærgerligt, for så havde gamle Pepsi også deltaget og mon ikke også der kunne ske at dukke andre op. Skuet gik over al forventning. Ozzy blev bedste hanhund og endte op med at blive slået af Mocca ført af Laila - det var helt OK, da Mocca er en rigtig flot tæve - tillykke til Laila og Mads. Ozzy skulle også på markprøve - begynderklasse - men men det gider vi ikke skrive om - hahahaha - spøg til side. Han var fuldstændig flad efter en hel dag på skue. Heine og Ozzy kom først til ved 16 tiden og der gad Ozzy absolut ikke mere. Men det blev prøvet og så har vi noget at arbejde videre med. Han fik selvfølgelig en stor rundt 0 - hvilket var helt fortjent ;o))

Tillykke til Laila og Mads www.dream-of-labradors.dk med Macy (Dream Of Labradors Love Fire) - Macy blev BIS hvalp på skuet.

Lørdag den 30. august 2009

Endnu engang er den lille Honda blevet blæst igennem på de tyske motorveje. Denne gang gik turen til Schwarmstedt med en enkelt overnatning i Bosse. Det var et hyggeligt lille hotel ude på lars tynds.... mark, men der var rigtig gode luftemuligheder og så var der restaurant på hotellet - dejligt med en ordentlig Wienerschnitzel og et stort krus øl. Selve udstilling blev holdt på et rigtig hyggeligt sted. Vi var som sædvanlig i rigtig godt selskab, vejret var dejligt og det gik også godt på udstillingen. Pepsi fik sit 5 veteran certifikat, han kan det der, den gamle gut og Ozzy blev 2. vinder i sin klasse, hvilket var enormt flot, da der som sædvanlig var hård konkurrence i åbenklasse.  Billeder herunder er af hotellet, vi kunne ikke lade være med at tage et billede, det er normalt ikke sådan et sted, vi overnatter.

Lørdag den 1. og søndag den 2. august 2009

I denne weekend har vi været en tur i Bremen. Sikke en tur - 1½ times kø for at komme gennem Elb tunnelen og langsom kørsel på motorvejen til Bremen pga. vejarbejde, det tog "kun" 7 timer at komme til Bremen. Hotelværelset i Bremen var det hidtil mindste, vi har været på. Vi troede, at Oldenburgs værelse var lille, men nej nej - brusekabinen på hotelværelset var så lille, at man skulle i knæ for at vakse tæer, hvis du bukkede dig, ramte du panden mod væggen. Men bortset fra det, var det en rigtig hyggelig tur. I udstillingshallen rendte vi ind i flere danskere, så vi havde rigtig godt selskab. Ozzy blev udstillet begge dage i åbenklasse - et par hårde klasser - men han blev placeret begge dage hhv. 4. vinder første dag og 2. vinder anden dag, så det kan vi vist kun være tilfredse med. Det var et par udmærket dommere. Det var en ren fornøjelse at se, at Randi og Basse løb med sejren begge dag - super flot gået. Desuden var der en del hollændere med deres smukke hunde. Tæven, der vandt begge dage, var hollandsk, en fantastisk super flot og charmerede tæve. Dejligt at se på.

Søndag den 12. juli 2009

Så stod den igen på udstilling i Tyskland. Denne gang i Hoisdorf. Det var en rigtig hyggelig lille udstilling. Vejret var godt og vi havde godt selskab, så hvad kan man ønske sig mere. Vi havde både Pepsi og Ozzy med, det var dog kun Ozzy, der blev udstillet. Han blev 2. vinder i sin klasse og igen med en flot kritik.

Lørdag den 13. og søndag den 14. juni 2009

I denne weekend har vi været på dobbelt udstilling i Vejen. Om lørdagen blev Ozzy 2. vinder i åbenklasse og så er der i øvrigt ikke mere at sige om den udstilling. Om søndagen blev Ozzy 3. vinder i åbenklasse med excellent. Det var et par hårde dage med kørsel frem og tilbage begge dage, men det ikke så slemt, når først man når frem og kommer i gang og vi har jo som altid godt selskab;-))

Lørdag den 6. juni 2009

Så har vi endnu engang været i Tyskland på udstilling med Ozzy. Ozzy var blandt de 5 ud af 12 i klassen, der fik et excellent, men han blev ikke vinderplaceret denne gang, forstå det hvem der kan ;0)) Vi havde en rigtig hyggelig tur, vejret var lige tilpas til en udendørs udstilling. Det var som altid hyggelig at tage en tur til Neumünster.

Fredag den 21. maj og Søndag den 24. maj 2009

I denne forlængede weekend gik turen til Oldenburg, hvor Ozzy deltog på hhv. National og International udstilling. Det var en rigtig hyggelig tur. Vejret var dejligt og hotellet var rigtig dejlig hundevenlig. For en gangs skyld fik vi set lidt af den by vi boede i, da vi havde en fridag om lørdagen. Vi havde hundene med inde i Oldenburgs bymidte, hvor der var "en million" mennesker, men det tog de i stiv arm. Begge udstillinger gik godt. Ozzy blev placeret begge dage, hvad vi kun kan være tilfredse med, da det var en hård klasse han var i. Begge dommere gjorde det, efter vores mening, rigtig godt. Det eneste minus der var ved udstillingen, var at det tog frygtelig lang tid at få udleveret kritikkerne, på den nationale udstilling tog det næsten 2 timer inden de var færdige med papirerne og det har Fru Langberg ikke tålmodighed til. På den internationale udstilling var vi færdige omkring kl. 13 og da vi havde siddet og ventet til kl. 14, spurgte vi, hvornår vi kunne få vores kritik, vi fik at vide, at det kunne vi først efter kl. 15....... Så var bægeret fyldt, heldigvis var der en sød dansker, der skulle i æresring, som tilbød at tage den med hjem til os - tusind tak for det - og så gik den lange tur hjem med lange strækninger med vejarbejde og kø ved Elb tunnelen ;-)

Søndag den 29. marts 2009

I weekenden har vi været på en lang tur til Berlin. Ozzy skulle udstilles i på den Internationale Rassehunde-Ausstellung i Berlin. Sikke en tur. Super godt hotel, rimeligt godt vejr og meget kort køretur til messen, det tog ca. 5 min. at køre fra hotellet til messen. Man må sige, at der er styr på tingene i Tyskland. Det starter allerede på parkeringspladsen, hvor der står hjælpere og guider dig hen, hvor du skal være. Selve messen er enorm stor. Der hvor vi skulle være, var kun en lille del af den. Selve udstillingen var ikke noget at skrive om, Ozzy røg ud med en flad 1. præmie. Så har vi prøvet det også, men vi havde en rigtig hyggelig tur. Pepsi var blevet hjemme ved bedstefar, som altid står klar til at passe ham, det var dejligt - tak for det fatter ;o))

Søndag den 15. februar 2009

Så fik vi taget hul på udstillingssæsonen. Vi tog turen til Fredericia på DKK udstilling med Ozzy. Han blev stillet i åbenklasse og fik excellent. Han fik en kanon bedømmelse, men gik desværre ikke videre.

Søndag den 11. januar 2009

Årets første "udflugt" gik til Århus, hvor DRK Østjylland holdt skue idag. Vi have besluttet, at vi ikke ville have hundene med idag, så de fik lov til at nyde en søndag hjemme. Ozzy's datter Nynne (Posterse Seven Seas) blev udstillet og hun fik en flot 1. præmie. Tillykke til Jan Kjeldsen / Maibritt Børling Kristiansen / Gert Kjeldsen.